®
base_
is a culture-first organization for projects looking to impact the world   EST. 2019
[art, design, architecture, hospitality, fashion, entertainment and other creative endeavours
  let’s collaborate      info@baseagency.mx      baseagency.mx




       



Communications strategy and public relations Content, digital and social media strategy Creative, branding and graphic design Audiovisual and event/ experiential production Communications strategy and public relations Content, digital and social media strategy Creative, branding and graphic design Audiovisual and event/experiential production
VER MÁS


   



Dic. 11
‘24 
 



Una plataforma fundada por base_ para impulsar proyectos de relevancia ambiental y cultural.

A platform founded by base_ to champion environmentally and culturally significant projects.

b_visión funciona como un espacio de encuentro donde pensadores, creadores y activistas convergen para discutir y debatir temas urgentes, como la regeneración, la contaminación, la justicia social, la política y más.

It serves as a hub where thinkers, creators, and activists converge to discuss and debate pressing issues such as regeneration, pollution, social justice, politics, and beyond.


A través de una serie de eventos, paneles e iniciativas colaborativas, b_visión busca inspirar el cambio, fomentar un diálogo significativo y construir una comunidad comprometida con generar un impacto positivo en nuestro mundo.

Through a series of events, panels, and collaborative initiatives, b_visión aims to inspire change, foster meaningful dialogue, and cultivate a community dedicated to making a positive impact on our world.


*Cupo limitado, entrada con registro
*Limited capacity, registration required for entry.






RSVP





PANEL


Responsabilidad y consumo
Responsability and consumption

Diciembre 11, 2024 
6:00 pm




Panel:
Responsabilidad y consumo

Alejandro de la Brena
Andrea Guzmán
Fernando Ocaña
Francisco Franco
Miriam Zaga




Andrea Guzmán -  H2O AllegiantIngeniera y urbanista especializada en sostenibilidad, cuenta con más de siete años de experiencia liderando proyectos que integran diseño, ingeniería, políticas públicas e innovación ambiental. Como Directora de Estrategia en H2O Allegiant, desarrolla iniciativas innovadoras como los tokens de agua y herramientas para medir la huella hídrica.  

Su trabajo abarca la biorremediación de ríos urbanos y la regeneración de espacios públicos en Tlaxcala, Chiapas y el Estado de México, además de implementar bosques urbanos para mitigar el cambio climático. Andrea también es mentora del programa Seedstars del Programa de Naciones Unidas para el Medio Ambiente y líder en soluciones holísticas e interdisciplinarias.


Engineer and urban planner specializing in sustainability, has over seven years of experience leading projects that integrate design, engineering, public policy, and environmental innovation. As Strategy Director at H2O Allegiant, she develops groundbreaking initiatives like water tokens and footprint measurement tools.  

Her work includes urban river bioremediation and public space regeneration in Tlaxcala, Chiapas, and Estado de México, as well as implementing urban pocket forests to combat climate change. Andrea is also a mentor for the UN Environment Program’s Seedstars initiative and a leader in connecting disciplines for holistic solutions.





Francisco Franco - Editor de MezcalArquitecto originario de Celaya, cofundó Editor de Mezcal, un proyecto dedicado a explorar el patrimonio artesanal y cultural del mezcal. A través de la conexión entre productores de lotes pequeños y clientes interesados, lleva experiencias únicas de mezcal más allá del contexto comercial tradicional.  

En 2022, lanzó Mezcal Abraxas, una marca que combina el misticismo y la tradición del mezcal con un enfoque innovador, llevando esta bebida a nuevas audiencias a través de mezclas creativas y estrategias de marca. Su visión une el diseño, la artesanía y la narrativa para enriquecer la apreciación del mezcal. 


Architect from Celaya, co-founded Editor de Mezcal, a project dedicated to exploring mezcal’s artisanal and cultural heritage. By connecting small-batch producers with discerning clients, he brings unique mezcal experiences beyond the commercial norm.  

In 2022, he launched Mezcal Abraxas, a brand that merges mezcal’s mysticism with innovation to reach new audiences through creative blends and branding. Francisco’s vision bridges design, craftsmanship, and storytelling to elevate mezcal appreciation.



Miriam Zaga - Mora Mora Emprendedora desde la infancia, siempre en busca de oportunidades creativas. Graduada de la Universidad Iberoamericana en 2013, inició su carrera con un despacho de arquitectura trabajando en diversos proyectos, incluido un restaurante. Fue en este proyecto donde descubrió su pasión por crear experiencias positivas para los clientes mientras alineaba sus valores ecológicos.  

Esto la llevó a cofundar Mora Mora, la cadena de restaurantes y mercados basados en plantas más grande de América Latina. Miriam ha liderado la estrategia, mercadotecnia y branding de la marca, además de asumir múltiples roles durante sus inicios.  

Más allá de Mora Mora, Miriam es una apasionada defensora de la sostenibilidad y la creatividad. Recientemente lanzó un negocio paralelo enfocado en fiestas infantiles recicladas, combinando celebración con un impacto ambiental mínimo. Como madre y emprendedora, destaca la importancia de la flexibilidad y disfrutar cada momento.


Entrepreneur since childhood, constantly seeking creative opportunities. A graduate of Universidad Iberoamericana in 2013, she initially founded an architecture firm and worked on diverse projects, including a restaurant. It was during this project that she discovered her passion for creating positive client experiences while aligning with her ecological values.  

This journey led to the creation of Mora Mora, Latin America’s largest plant-based restaurant and market chain. As Co-Founder, Miriam has focused on the brand’s strategy, marketing, and branding while also taking on various roles as needed in its early days.  

Beyond Mora Mora, Miriam is a passionate advocate for sustainability and creativity. She recently launched a side business creating upcycled children’s party concepts, combining celebration with minimal environmental impact. Balancing her entrepreneurial ventures with motherhood, she emphasizes the importance of flexibility and cherishing each moment. .



Fernando Ocaña - VEUDiseñador automotriz y fundador de VEU, una plataforma de vehículos eléctricos por suscripción para conductores de aplicaciones. Con el apoyo del MIT, el Gobierno de la Ciudad de México y el Green Climate Fund, VEU está desarrollando un vehículo eléctrico hiper-eficiente que reduce drásticamente los costos operativos y promueve la adopción masiva de transporte sin emisiones en el Sur Global.  

Con 15 años de experiencia en diseño automotriz, Fernando ha ocupado roles como Director de Diseño en TH!NK, la marca noruega de autos eléctricos, y Director Creativo en la consultora sueca de diseño Semcon. Su trabajo equilibra la innovación tecnológica, el contexto climático y la perspectiva social.  

Proyectos destacados incluyen Sonic Movement (2013), la primera propuesta de interacción acústica inteligente entre vehículos eléctricos y personas con discapacidad visual, y el diseño de autos como el SAAB 9-5, McLaren MP4-12C y McLaren P1.  


Automotive designer and the founder of VEU, a subscription-based electric vehicle platform for ride-hailing drivers. Supported by MIT, Mexico City’s government, and the Green Climate Fund, VEU is developing a hyper-efficient electric vehicle that drastically reduces operational costs and promotes mass adoption of zero-emission transport in the Global South.  

With 15 years of experience in automotive design, Fernando has held roles such as Design Director for Norway’s electric car brand TH!NK and Creative Director at Swedish design consultancy Semcon. His work balances technological innovation, climatic context, and social perspective.  

Notable projects include Sonic Movement (2013), the first proposal for intelligent acoustic interaction between electric vehicles and visually impaired pedestrians, and the design of production vehicles such as the SAAB 9-5, McLaren MP4-12C, and McLaren P1.  



Alejandro de la Brena -GriyumCo-fundador y Director Ejecutivo de Griyum, una startup de tecnología alimentaria con sede en México. Alejandro es ingeniero en biotecnología y doctorante en biotecnología aplicada en alimentos y nutrigenómica en el Tec de Monterrey.

En el 2016, Alejandro fundó Griyum para crear alimentos con máxima nutrición y mínimo impacto ambiental, siguiendo su propósito de que todas las personas tengan la más saludable de sus alimentos favoritos. Griyum utiliza grillos comestibles como ingrediente para evolucionar los alimentos con la proteína y fibra sustentable de los grillos comestibles, siendo la primera empresa en México en crear granjas e ingredientes con insectos comestibles.

El trabajo de Alejandro con Griyum ha logrado crear un impacto social significativo al formar una red de 20 familias de productores de grillo comestible en comunidades vulnerables. Con las granjas de grillo, los productores pueden generar ingresos hasta 6 veces mayores que en la industria lechera y tienen una nueva opción de productividad para las nuevas generaciones.

Como proveedor de harina de grillo, Alejandro ha colaborado en el desarrollo de más de 25 marcas de productos con la proteína y fibra de grillo para comer rico, saludable y sustentable, como Santena, One Chance, BeChos, Zofo, Nutrición Avanzada (NU) y Smartbites (ganadores del premio a mejor producto de nutrición infantil y superfood del 2020 por la agencia Gouda).


Co-founder and CEO of Griyum, a food technology startup based in Mexico. Alejandro is a biotechnology engineer and a Ph.D. candidate in biotechnology applied to food and nutrigenomics at the Tec de Monterrey.

In 2016, Alejandro founded Griyum to create high-nutritional foods with minimal environmental impact, following his purpose of ensuring that everyone has the healthiest of their favorite foods. Griyum uses edible crickets as an ingredient to evolve foods with the sustainable protein and fiber of edible crickets, being the first company in Mexico to create farms and ingredients with edible insects.

Alejandro's work with Griyum has significantly impacted society by forming a network of 20 families of edible cricket producers in vulnerable communities. With cricket farms, producers can generate incomes up to 6 times higher than in the dairy industry and have a new productivity option for future generations.

As a cricket flour supplier, Alejandro has collaborated in developing over 25 product brands with cricket protein and fiber to eat deliciously, healthily, and sustainably, such as Santena, One Chance, BeChos, Zofo, Nutrición Avanzada (NU), and Smartbites (winners of the best child nutrition product and superfood award in 2020 by the Gouda agency).  





base agency © 2024